98% van uw siteverkeer vertrekt zonder conversie en keert nooit meer terug.

We kunnen dat oplossen met retargeting.

Let's talk business!

Ontdek de kansen voor uw bedrijf tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek.



Retargeting

Voor de meeste websites onderneemt slechts 2% van hun verkeer daadwerkelijk de gewenste actie voordat ze de site verlaten. Na alles wat nodig was om ze naar de site te krijgen, vertrekken ze gewoon.

Een aanzienlijk deel van de tijd gaan bezoekers niet weg omdat ze niet geïnteresseerd zijn in het aanbod. Ze worden vaak afgeleid, willen de concurrentie bekijken of waren gewoon nieuwsgierig. Maar zodra ze vertrekken, zijn ze weg.

Retargeting – ook wel remarketing genoemd – stelt adverteerders in staat hun producten of diensten opnieuw voor te stellen aan klanten die vertrokken zijn zonder tot conversie over te gaan. Goed gedaan, is retargeting een voortdurende herinnering dat zegt: “Hé, je was hierin geïnteresseerd … geef het nog een kans!”

Hoe werkt het?

Retargeting maakt gebruik van cookies om gebruikers anoniem te volgen op internet.

Met het juiste codefragment op uw site kunt u een anonieme cookie in de browser van elke nieuwe bezoeker plaatsen. Die cookie laat een retargetingplatform zoals Google weten dat de gebruiker uw site heeft bezocht. Nadien wordt uw advertentie op verschillende plaatsen in het displaynetwerk van het platform geactiveerd.

Dit is vooral effectief voor B2B-bedrijven of andere markten met een langere verkoopcyclus, zoals hoger onderwijs of jobwerving. Om ervoor te zorgen dat u geweldige resultaten krijgt, hebben de meeste retargetingplatforms een verscheidenheid aan parameters die u kunt instellen om te optimaliseren wanneer en hoe uw retargeting-advertenties worden weergegeven.

Net als andere vormen van betaalde advertenties, biedt u aan uw advertenties weer te geven, maar de kosten voor remarketing zijn meestal vrij laag. Daarom is retargeting een goedkope en gemakkelijke manier om potentiële klanten binnen te halen die u anders misschien bent kwijtgeraakt.

Welke kanalen kan je gebruiken voor retargeting?

Naast het Google Display Netwerk zijn er verschillende andere plaatsen waar u retargeting kunt gebruiken om verkeer terug te leiden naar uw site.

GOOGLE REMARKETING

Het Google Display Netwerk is enorm! Retargeting via Google is een ongelooflijke manier om in de gedachten van uw klanten te blijven.

Met Google kunt u uw remarketingadvertenties aanpassen op basis van de specifieke producten en pagina’s die een gebruiker heeft bekeken tijdens hun bezoek aan uw site. Daarom kunt u op maat gemaakte advertenties ontwerpen die zijn gericht op specifieke doelgroepen en demografieën om uw conversies en inkomsten te verhogen.

DYNAMISCHE REMARKETING

Voor eCommerce-bedrijven met tientallen of honderden producten is het bijna onmogelijk om een e-commerce retargeting-campagne te maken met traditionele AdWords-remarketing.

Aan de andere kant kunt u met dynamische retargeting een enkele, gemakkelijk te updaten feed voor productvoorraad creëren die retargeting-advertenties plaatst op basis van de exacte producten die uw gebruikers hebben bekeken.

Als gevolg hiervan ziet de gebruiker een productadvertentie voor de specifieke items waarnaar ze al hebben gekeken – automatisch!

SOCIAL REMARKETING

Facebook heeft ongeveer 1,5 miljard gebruikers. Twitter heeft bijna 300 miljoen. De kans is groot dat u veel van uw niet-geconverteerde verkeer kunt vinden op een van deze netwerken.

Met sociale retargeting worden uw advertenties weergegeven op de sociale netwerkfeeds van eerdere bezoekers van uw site. Dit combineert de voordelen van remarketing en doelgroepsegmentatie met de flexibele, gepersonaliseerde advertentieboodschappen die worden aangeboden door sociale advertenties.

Dubbele winst!

Haal meer uit uw marketingcampagnes

Bij Equali erkennen we dat online marketing niet eindigt met een klik op een advertentie. Je publiek moet worden gekoesterd.

Door meerdere platforms te integreren en advertenties te targeten voor maximaal effect, zorgen we ervoor dat we elke mogelijke conversie voor onze klanten vastleggen.

Neem vandaag nog contact met ons op om te weten te komen hoe we retargeting kunnen gebruiken om het meeste uit uw siteverkeer te halen!

Ik werk met Equali samen voor onze advertentiecampagnes. Onze vaste contactpersoon is er op elk moment, elke stap en op elke post. Als ondernemer kreeg ik het gevoel dat klantenwerving voor mijn bedrijf het belangrijkste ter wereld was. De doeltreffendheid van de advertenties zorgden ervoor dat ik me terug kon focussen om de kwaliteit te leveren die mijn klanten elke dag van mij en mijn team verwachten.
De samenwerking met Equali is super! Het team bestaat uit normale, toffe personen met wie je wilt praten. Ze zijn proactief, verstandig en zeer, zeer onderscheidend. Ja, ze zijn niet de goedkoopste, maar ze leveren resultaat. In feite leveren ze te veel. We werken met mijn bedrijf nu al verschillende maanden samen met Equali. Ik heb een bedrijf in de retail, dus ik kan het je vertellen - dit bedrijf werkt ervoor. Ze weten waar ze mee bezig zijn en kennen hun vak.
Bij Equali zijn ze meester in communicatie. Ze werken een doordachte merkstrategie uit voor hoe schijnbaar ‘mysterieuze’ aankoopprocessen werken. De samenwerking zorgt voor een inzicht in het klantenbrein. De strategie omvat alles tot een groot geheel, en brengt je bedrijf in relatief korte tijd van gewoon naar buitengewoon uniek, maar toch voelt elke stap normaal en logisch.
Bij Equali kan je je verwachten aan een persoonlijke marketingpartner die weet waar ze mee bezig zijn. Bij elk gesprek zijn ze zeer voorbereid en gaat het een stap verder dan online marketing alleen. Je hebt nooit het gevoel dat je geld verspilt en neemt doordachte beslissingen met het lange termijn doel in gedachten.
Het is moeilijk - zeer moeilijk, om een geschikte marketingpartner te vinden voor mijn bedrijf. Er zijn maar een paar bedrijven die de klant vooropstellen voor campagnes & klantenwerving; De strategie van Equali is natuurlijk, en levert ongezien resultaat. Het geschenk is de manier waarop gevoel en emotie verweven zijn in hun online strategie.
Equali geeft eerlijk advies dat u waarschijnlijk nergens anders zult horen. Tijdens het kennismakingsgesprek onderzochten we in eerste plaats mijn klanten, en de positie van mijn bedrijf in de markt. Manu presenteerde een concreet plan voor vooruitgang. Het plan was vrijblijvend, en op maat van mijn budget. We hebben hun advies gevolgd om een eerlijk bedrijf te creëren, nu de benchmark voor andere bedrijven in onze sector.

Breng potentiële klanten
terug naar uw site.

Let's talk business!

Ontdek de kansen voor uw bedrijf tijdens een vrijblijvend kennismakingsgesprek.