Waarom Google AdWords gebruiken? Hier zijn 3 redenen waarom.

Onzichtbare veilingen gebeuren razendsnel bijna elke keer dat u een product of dienst zoekt in Google. En achter die veilingen zijn adverteerders in oorlog voor uw klik.

Als u een adverteerder bent die wilt profiteren van het astronomische aantal zoekopdrachten dat dagelijks op Google wordt uitgevoerd en snel de aandacht krijgt die u nodig hebt om uw winst te laten groeien, is er geen betere manier om te beginnen dan door u te registreren om Google te gebruiken AdWords.

Wat is Google AdWords?

Rechtstreeks overgenomen uit onze allesomvattende gids voor Google AdWords:

Google AdWords is het online advertentieprogramma van Google. Met dit programma kunt u online advertenties maken om doelgroepen te bereiken die geïnteresseerd zijn in de producten en services die u aanbiedt. Het AdWords-platform wordt gebruikt voor pay-per-click (PPC) -advertenties, dat wil zeggen dat u moet betalen elke keer dat een bezoeker op uw advertentie klikt.

Maar er zijn zoveel advertentie methoden, en het kan moeilijk zijn om te bepalen welke geschikt is voor uw bedrijf. Verkopers vertellen je altijd om hierin te investeren en daar in te investeren zonder echt uit te leggen waarom.

3 voordelen van Google AdWords

Er zijn veel grote voordelen. Hier zijn er maar een paar.

1. Het enorme bereik van Google

Vandaag heeft Google zichzelf als een merk verheven tot een werkwoord. En dat is omdat als mensen een vraag hebben die beantwoord moet worden, hun eerste stop meestal Google is.

Wil je weten of er een oplossing is voor die rugpijn die je hebt gehad? Google het.

Wilt u weten wat de beste prijs is voor een product? Google het.

De zoekmachine verwerkt een obscene 2+ biljoen zoekopdrachten zoals deze per jaar. Dat zijn meer dan 5 miljard zoekopdrachten per dag.

Dit zijn onder andere mensen die oplossingen zoeken voor problemen die uw bedrijf kan bieden. Als ze ooit het internet hebben gebruikt, is de kans groot dat ze het antwoord als eens Googled hebben. En als u hen kunt helpen het antwoord te vinden, zelfs als het met een advertentie is, zullen ze eerder voor u kiezen dan uw concurrent.

2. Mogelijkheden die het bereik van doelgroep mogelijk maken

Met AdWords is er iets beschikbaar voor elk bedrijf en voor elke potentiële klant in elke fase van de reis van de koper. Bieden op algemene zoektermen voor zoekwoorden, zoals ‘boekhoudsoftware’, toont uw advertentie aan potentiële klanten in de eerdere stadia van het onderzoeksproces van uw product.

Een andere krachtige techniek om aan uw klantenbestand toe te voegen, is bieden op zoektermen met lange zoekwoorden, zoals ‘boekhoudsoftware voor freelance marketeers’. Deze zijn over het algemeen minder duur, en ze zijn de moeite waard om de aandacht te trekken van mensen die precies op zoek zijn wat je aanbiedt. Meestal hebben mensen die zoeken naar lange, specifieke tekenreeksen meer intentie. En de intentie is wat de mensen die u op AdWords bereikt zo waardevol maakt (daarover meer).

3. Bedradingsintentie

Het grootste verschil tussen de mensen die u bereikt met Google AdWords en de mensen die u bereikt met andere vormen van adverteren, is hun bedoeling.

Op sociale media bijvoorbeeld, willen mensen niet liever niet geadverteerd worden. Ze zijn niet op zoek naar oplossingen voor de problemen die hun dagelijks leven teisteren. Ze zijn op zoek naar babyfoto’s en vakantiefoto’s en familie-updates. En wanneer u adverteert voor iemand die niet wil worden geadverteerd, is er een betere kans dat u wordt afgestemd.

In het zoeknetwerk adverteer je echter niet voor mensen die niet willen worden geadverteerd. U adverteert voor mensen die iets specifieks zoeken, zoals “De beste zwembadbouwer in Oost-Vlaanderen”. Wanneer uw advertentie wordt weergegeven, helpt deze hen het antwoord te vinden in plaats van hun online browse-ervaring te onderbreken.

Sommige experts beschouwen zoekadvertenties zelfs als een vorm van inkomende marketing in plaats van uitgaande advertenties omdat ze iemand helpen die de eerste stap heeft gezet om ernaar te zoeken. Als u AdWords gebruikt, kunt u prospects naar u toe laten komen en hen vervolgens helpen antwoorden te vinden. U stelt uzelf dan in de beste positie om hun vertrouwen te verdienen wanneer ze klaar zijn om hun portemonnee tevoorschijn te halen.

Met AdWords heeft u volledige en volledige controle over het budget van uw AdWords-campagnes. U kunt alles beheren, van het maximale bod op de advertentie tot het dagbudget van de campagne.

Manu Rombaut  –  Founder, Marketeer

Conclusie

Met zijn verschillende aanpassingsopties kan Google Adwords passen in het budget van bijna elke retailer, zowel groot als klein. Volgens onze eigen ervaring ligt het optimale budget voor een campagne op basis van Adwords binnen het bereik van $1000-2500, maar het kan zowel goedkoper als duurder zijn, afhankelijk van een aantal factoren zoals:

  • Kwaliteit van de landingspagina
  • Concurrentie op het zoekwoord
  • Omvang van campagne
  • Eigen ontwikkeling / ontwikkeling op maat

Ons bureau biedt een volledige reeks aan Adwords advertentiecampagnes., dus als ons hulp nodig hebt voor het starten van een campagne, laat het ons weten!

Onze toegewijde specialisten staan altijd klaar om u te adviseren en een Adwordsproject van de grond te krijgen.

Stuur ons een bericht naar info@equali.be wanneer u een gedetailleerde offerte nodig heeft over uw advertentieproject. We komen vrijblijvend op gesprek.

Source: https://instapage.com/blog/why-use-google-adwords

Leave a Reply